Even kopiëren - Reisverslag uit River Cess, Liberië van inge - WaarBenJij.nu Even kopiëren - Reisverslag uit River Cess, Liberië van inge - WaarBenJij.nu

Even kopiëren

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg inge

22 Maart 2014 | Liberië, River Cess

Woensdag 19 maart

Vanochtend is Jacob naar Maryann gegaan om te vragen of we nog naar Cestos moeten met Beauty. Het gaat gelukkig iets beter, dus we wachten het nog even af. Ook hebben de ouders geen geld voor een behandeling voor haar, dus de vader moet eerst ergens geld vandaan halen. Hier is het ook nog zo dat, als de missiekliniek iemand doorstuurt, ze vinden dat ze ook de vervolgbehandeling moeten betalen. Wie iets bedenkt moet het ook betalen.

Vannacht zijn Marjolein en Jacob er nog uit geweest voor een ziek jongetje met overgeven en buikpijn. Misschien appendicitis. Komt morgen terug voor herbeoordeling buik (en CT haha).
Dat jongetje is later op de dag getest op malaria en hij testte positief. Hopelijk is hij gauw weer beter.

Vanmiddag met Maryann kasboeken voor de medicijnen en salarissen gemaakt. Ze komt nu zelf ook met vragen en ook de maandoverzichten van de totale kosten.

Morgen nog even checken of ze het echt snapt.
Morgen boodschappen doen in Buchanan. Ik probeer nog een foto te maken van het kopieerbedrijfje. Er staat in kopieermachine, die gaat aan met een generator. Soms doet hij het wel en soms ook niet. Je levert je pakketje in en twee uur later kan je het weer ophalen. Geweldig toch.
Om 15.00 uur stortte ik helemaal in, lekker een dutje gedaan tot 16.00 uur. Inmiddels heeft Jacob de huizen van Enoch, Ben en Maryann van een solar voorzien. Er kunnen 4 lampen op worden bevestigd, die ze in verschillende kamers bevestigen. Dan hebben ze licht ook als de generator uit is.

Marjolein was druk met de financiën, bonnen uitzoeken, kasboek bijwerken, wat hoort bij welk project. Als het klaar is stuurt ze alles naar José in Nederland, die alle financiële zaken vanuit Julianadorp organiseert.