Klusjes - Reisverslag uit River Cess, Liberië van inge - WaarBenJij.nu Klusjes - Reisverslag uit River Cess, Liberië van inge - WaarBenJij.nu

Klusjes

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg inge

15 Maart 2014 | Liberië, River Cess

Woensdag 12 maart
Vandaag is het hier "holiday". Iedereen gaat naar het graf van zijn ouders of voorouders om dat schoon te maken en hen eer te bewijzen. Geen patiënten in de kliniek, andere klussen gedaan. Elly is ziek, zij is de vaste schoonmaakhulp van de kliniek. De verloskamer en rustkamer zijn helaas niet schoongemaakt. Ik ben met dit klusje begonnen. Er waren een aantal jongens van de missie in de kliniek aanwezig, die me hebben geholpen. Eric heeft de vloer van de wachtkamer aangeveegd en Elijah heft alles gemopt.
's Middags kwam er een jongetje naar de kliniek die tijdens het kokosnoot hakken het topje van zijn duim bijna afgehakt had. Dit topje is vakkundig door Jacob gehecht. Maandag komen ze terug om het resultaat te laten zien.
Daarna hebben Jacob en ik het magazijn opgeruimd en alle dozen leeggemaakt, zodat we kunnen zien wat er allemaal op voorraad is. Maryann gaat morgen kijken hoe ze alles ingedeeld wil hebben.
Na vijven even niks, ben door mijn enkel gegaan en die is nu een beetje dik (domdomdom). Dus pootje hoog en rusten.