Beauty - Reisverslag uit River Cess, Liberië van inge - WaarBenJij.nu Beauty - Reisverslag uit River Cess, Liberië van inge - WaarBenJij.nu

Beauty

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg inge

22 Maart 2014 | Liberië, River Cess

Dinsdag 18 maart

Ik heb geholpen in de kliniek met het vullen van medicijnzakjes. Ben vond het eerst wel goed maar toen het drukker werd, zei hij dat ik maar even moest gaan rusten. Of te wel, ze worden hier ook af en toe gek van me. Het meisje dat bij Maryann verblijft, Beauty, wordt steeds zieker. Ze blijft vocht vasthouden en het hb is erg laag. Misschien zijn de nieren ook niet goed. Maryann gaat morgen met de dokter in Cestos overleggen of ze naar het ziekenhuis moet voor een bloedtranfusie.

Tussen de middag kwamen er twee Amerikanen en een Liberiaanse man van Christian Aid op visite om naar de voortgang van de projecten op de missie te kijken. Christian Aid steunt de kliniek door gratis medicijnen te geven voor de patiënten hier. Na het eten zijn ze weer vertrokken naar een dorp verder op, waar ze een project voor weeskinderen ondersteunen.

Na het eten heb ik lekker zitten lezen op de veranda. Grace kwam nog even langs om te kijken of alle formulieren en protocollen die ik had gemaakt klopten, zodat ik ze kan printen. Dat mag pas 's avonds als de generator aan staat, anders is de solar zo leeg. Ze hadden in de kliniek alle bordjes voor de verschillende vertrekken met de hand geschreven, ook de schema’s voor bv. Apgarscore, voor de verloskamer. Ik heb er nette formulieren van gemaakt die Jacob heeft opgehangen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inge

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 8153

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 27 Maart 2014

Liberia 2014

Landen bezocht: