Samen koken en eten - Reisverslag uit River Cess, Liberië van inge - WaarBenJij.nu Samen koken en eten - Reisverslag uit River Cess, Liberië van inge - WaarBenJij.nu

Samen koken en eten

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg inge

18 Maart 2014 | Liberië, River Cess

Zaterdag 15 maart

Marjolein en Jacob gaan vandaag naar Morristown, epilepsiepatienten bezoeken. Helaas kan ik niet mee op deze trip omdat mijn enkel nog steeds erg dik is. Je kan het dorp alleen lopend bereiken, met af en toe een stuk flink naar beneden en over een boomstambrug over een rivier.

Ik ga vandaag lekker met Maryann en Grace kletsen en koken. Eerst werd er om 9.30 uur een man huilend op de veranda afgeleverd met vreselijke buikpijn. In de kliniek bleek hij een gastro-enteritis te hebben (buikgriep, teveel hete pepers gegeten), dus het viel allemaal mee. Omdat hij te weinig geld mee had, heeft hij alleen één dosis medicijnen gehad en toen mocht hij weer gaan.

Toen moest er worden gekookt en daar beginnen ze vroeg mee, om 10.30 uur is het eigenlijk al laat als je om 12.30-13.00 wilt eten. Maryann heeft de groene groente gesneden en ik heb het gewassen en de uien gesneden. De aangewaaide kinderen Angel en Rhoda deden ondertussen de was en de afwas. Spelen is er even niet bij. We hebben met z’n drieën gegeten, de kinderen zaten in de keuken. Het is hier niet de gewoonte met z’n allen aan tafel te zitten. Nog een tijd zitten kletsen over van alles en nog wat. Helaas mocht er geen glaasje wijn bij worden geschonken, dat is hier verboden.

Ik kreeg ‘s middags nog allemaal kinderen op visite die mijn foto’s van thuis wilden zien. Om 17.30 uur waren Marjolein en Jacob weer terug.

  • 18 Maart 2014 - 15:03

    Ad:

    Hallo Inge,
    Dus met je enkel gaat het nog niet erg best, ik hoop voor dat het wel gauw over dat je overal naar toe kan gaan. veel liefs Kai.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inge

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 8156

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 27 Maart 2014

Liberia 2014

Landen bezocht: