Boodschappen doen - Reisverslag uit River Cess, Liberië van inge - WaarBenJij.nu Boodschappen doen - Reisverslag uit River Cess, Liberië van inge - WaarBenJij.nu

Boodschappen doen

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg inge

18 Maart 2014 | Liberië, River Cess

Maandag 17 maart

Mozes (de man van Grace) kwam vanochtend tijdens het ontbijt even praten. Hij heeft verteld waarom hij geen lid meer was van de Inland Church, de kerk van de missiepost. Nu is dat precies het onderwerp waar Jacob op wil afstuderen, dus kreeg Mozes meteen een enquête in zijn maag gesplitst.

De timmerman is bezig tafels en banken te maken voor op de veranda bij Grace en Maryann. Cadeautje van mij voor mijn vriendinnen hier. $50.00 per setje, geen geld.

Alle bestellijsten heb ik af en heb ze aan Maryann gegeven om te controleren. Daarna met Ben en Grace bespreken of ze hiermee uit de voeten kunnen.

Boodschappen gedaan met Jacob naar de supermarkt en de markt in Yappatown. Op de terugweg schrok ik weer van alle armoede die hier is. Niet een beetje maar iedereen is hier arm. Bijna niemand heeft hier een kraan, soms is er een waterpomp, maar nog lang niet overal. Elektra gaat op solar of met een generator. TV’s heb ik hier niet gezien. Internet is bijna onmogelijk. Bellen gaat wel op veel plaatsen. Wegen zijn slecht. Op de universiteiten en op highschool is er veel corruptie. Als je een examen moet maken moet je eerst $20 aan de docent betalen anders mag je niet meedoen. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

• 23 Maart 2014 - 23:06

Riena:

Ja wat erg! Dit is de realiteit Inge, we mogen blij zijn dat ons wiegje hier in Nederland heeft gestaan!
    Liefs voor jou, Jacob en Marjolein